
Prisipažinsiu, buvau viena iš tų, kurie, nusprendę siekti mokslo meno srityje, kurį laiką nemato toliau Vilniaus dailės akademijos. Taip, ilgokai net nežinojau, kad egzistuoja tokia institucija kaip VSDK, uoliai ruošiausi stojimui akademijon su utopiškai aiškia perspektyva, kad kitko man ir neprireiks. Tačiau, priešistorės užbaigimo vardan, kaip žinia, ne visada viskas klostosi taip, kaip tikėtumeis. Ir staiga pasisuka keliai ar jų vingiai, kurie nusuka tolyn nuo trokštamos grafikos. Tiesa, tada jau būta ryškaus numanymo, kad egzistuoja VSDK ir tai tapo gelbėjimosi ratu begalinėje absurdo jūroje.
Pirmiausia, jau pildant dokumentus stojimui, nustebino ar net kiek išgąsdino masės norinčiųjų stoti, besigrūdantys tam skirtame kabinetuke, kur moteriškės, virtusios konvejerių analogais, vos spėjo suktis. Tačiau ne piktai, bet net su malonia šypsena. Būtent dėl tokio pirmo įspūdžio (ir ne tik jo) nesitikėjau didelių įstojimo perspektyvų. Baigus oficialumus, į rankas buvo įgrūstas lapelis su stojamųjų egzaminų tvarkaraščiu ir visokiais nurodymais, papilta globėjiškų paaiškinimų ir dar pridėtas vienas atsarginis lapelis (na o jeigu pamesi!). Stojamieji buvo išdėstyti po vieną kasdien visokių specialybių, kad asmuo, norintis bandyti stoti į visas (!) specialybes, galėtų padoriai suspėti į visus egzaminus. Na, aišku, didėjant norui, didėja ir kaina.

Tačiau tai, ką pamačiau atėjusi į pirmąjį egzaminą, sunkoka išreikšti žodžiais „nustebimo objektas”. Skelbimų lentoje kabėjo sąrašas žmonių, tą dieną laikysiančių egzaminą, kurių skaičius viršijo 300. Hm, tada pagalvoji, iš kur toks anšlagas šioje įstaigoje?! (Ir, kaip dėstytojai sakė, praeitais metais kaip tik ir buvo daugiausia stojančiųjų.) Kiek pamenu, tai buvo piešimas. Tiesa, aiškumui reikėtų paminėti, kad stojant į interjero dizaino, grafinio dizaino studijų programas buvo po du egzaminus - piešimo ir kompozicijos, o interaktyvaus dizaino - kompozicija ir scenarijaus rašymas (nauja, įvesta tik pernai). Fotografijos technologijos - kompozicija ir darbų peržiūra, kiek žinau.
Taigi, talentų anšlagas? Visiškai ne. Kiek supratau iš to, ką mačiau apžiūrinėdama kitų darbus, nemažai asmenų ėjo čia tikėdamiesi lengvo grobio su prierašu „kolegija” ir galbūt antrą kartą gyvenime laikantys pieštuką rankoje (vėliau jų nupieštas kėdes paranku rodyti kaip neįmanomo kūno pavyzdžius užduotims). Bet, žinoma, atmetus juos, konkurencija vistiek buvo itin didelė. Ypač interjero dizaine, į kurį stojant savo šansus bandė daugiausia, taigi, sužinojusi, kad įstojau, taip pat ganėtinai nustebau. Bet gerąja prasme.

O kiek ta prasmė geroji, kiek blogoji, gali nusakyti pirmieji čia praleisti mokslo metai. Išties sunku visiškai objektyviai vertinti, nes kiek žmonių tiek nuomonių ir viskas priklauso nuo atskirų aplinkybių, tarkim, nuo to, koks dėstytojas tau dėsto. Aiškumo vardan - pirmą pusmetį praleidau interjero dizaine. Antrasis jau leidžiamas grafiniame (tam tikras suvokimas paskatino savalaikį perėjimą). Tvarka. Manau, kaip meniškai institucijai, ji gan pakankama. Neteko patirti administracijos pykčio, labiau sunervinusių nesklandumų ar dar ko. Dėstytojai pakankamai gerbia studentus ir tik retais atvejais vėluoja į paskaitas. Yra netgi labai entuziastingų, kurie rodos trokštų tau įskiepyti naudingas žinias. Pirmą pusmetį pasigedau aiškumo kai kuriose paskaitose, tačiau antrąjį situacija tarsi pasitaisė ir gaunamas pakankamas praktinių dalykų išaiškinimas.
Studijuojant grafinį dizainą mokoma dirbti kompiuterinėmis programomis - per šį pusmetį gavome pagrindus darbo CorelDraw, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator. Pasisekė, kad pakliuvome į tokią grupę, kurios dėstytojas puikiai išaiškina esmę ir net sunkiai gaudantis kompiuteriuose tereikia atidžiai sekti jo veiksmus projektoriuje. Viskas įtvirtinama kalnu namų užduočių. Kiekvieno semestro gale vyksta praktika. Pirmoji būna specialybės pažintinė, kurioje pagrindinė užduotis tampa iš visko suvokti, kas yra ta mano specialybė ir ką aš po to veiksiu?
Verta paminėti ir tai, kad tiek grafiniame, tiek interjere, stipriai mokoma inžinerinės grafikos (braižymo) pagrindų. Na, žinoma, interjere dar stipriau ir tęsiant tai net antrame semestre. Ko gero šis dalykas ir pareikalavo daugiausia pastangų. Taip, čia griebiama daugiau praktiškai, o ne teoriškai ir galimybės, kad baigęs studijas dizaineris nemokės suprojektuoti logotipo, tarsi nebelieka. Žinoma, tobulumo ieškoti nereikia, nes užuominų sunkiai rastųsi, bet verčiau rinktis mažesnę blogybę iš esamų mūsų švietimo sistemoje.
Patalpos. Ganėtinai šalti koridoriai, dideli langai ir ligoninės eksterjerą primenantis fasadas. Sovietiniu laikmečiu dvelkiantis fontanas, kuris įjungiamas tik kokio itin garbaus asmens apsilankymo proga, o kitais atvejais nusėstas studentų. Tačiau auditorijos turi tam tikro jaukumo, pasireiškiančio sudažytais molbertais ir kriauklėmis bei piešiniais ant suolų, menančiais kažką praėjusio.
Pabaigai pridursiu, kad kolegija įsitvirtino kaip kolegija tik 2002-aisiais ir visumoje neturi labai gilių šaknų dizaino mokymo sferoje, tačiau verta tikėtis atitinkamo progreso šalia to bet dalinai pakankamo, kuris jau yra dabar. Taip pat galima tikėtis, kad tas progresas su laiku panaikins stereotipą „vietos, į kurią einama, jei jau nieko kito nebelieka”. Manau, pastudijavę čia dauguma ima galvoti kitaip. Ir jei pradžioje dar mąsčiau po metų vėl stoti į VDA, girdint atsiliepimus bei juos lyginant, toks ketinimas visiškai išsitrynė iš ketinimų sąrašo.
Keletas paskutiniųjų armat straipsnių
- Ka Då Ittepå arba kas po to? - November 3rd, 2008
- Kalnuotos Snøhetta idėjos. Opera House Oslo. - October 13th, 2008
- “Tou Scene” arba kultūros urvas pietvakarių Norvegijoje - September 5th, 2008
- Svefn-G-Englar Kosminė Odisėja - June 4th, 2008
- Lisa Congdon ir Jos Pozityviai Rankdarbiška Šiluma - May 11th, 2008
balandis 30, 2008 at 13:36
Aš tai kažkaip iškarto nusprendžiau į VSDK, o ne į VDA stoti.
Beje, kaip tau ten mokytis sekasi? Mokaisi dieniniam/vakariniam? Tos didžiulės virtinės stojančiųjų pasiskirsto po lygiai tiek į dieninį, tiek į vakarinį?
gegužė 1, 2008 at 08:08
Dieniniam mokausi. Į vakarinį nė nekilo noras stoti, nes visumoje vakariniai gauna tik dideles nuotrupas nuo viso įmanomo išsimokslinimo ten (su dieniniais nuvargę dėstytojai sunkiai įstengia nežiūrėti į juos pro pirštus, manau), taip pat moka didelius pinigus ir dar mokosi pusmečiu ilgiau. Aišku, ten lengviau įstoti, nes priima maždaug tiek pat, kiek ir dieniniame, o ir srautai ko gero mažesni - ne visi nori mokėti porą tūkstančių, kai gali tą gauti pigiau ar nemokamai ir dar daug kokybiškiau dieniniame. Realiai vertinant ir jų lygis prastesnis daugelio, nes stoja bet kas, kas tik gali išsimokėti, net ir realiai neturintys gebėjimo kurti. Jei manai, kad gali pakliūti į dieninį, patariu vakarinio vengti ;] o šiaip viskas neblogai kolkas, būna įdomių užduočių, tereikia nugalėti tingėjimą “daryti tai, kas liepiama”. Ir, aišku, šiaip per laiką truputį nusibosta viskas. Taip pat ir tai, kad ši vieta turi nemenkų asociacijų su vidurine mokykla vien jau dideliu dėmesiu lankomumui. Teorinių dalykų paskaitos truputį nuvylė, bet visgi tokias spragas galima užpildyti ir pačiam. O kokia specialybė konkrečiau traukia?
gegužė 2, 2008 at 15:17
As jau baigiau VSDK interaktyvu dizaina
nieko vieta, turi savu privalumu ir savu trukumu.
Bet galiu ramiai teigti, kad ismoke prisitaityt prie ivairiu situaciju ir savarankiskai dirbti.
gegužė 2, 2008 at 17:32
Armat, aš ir galvoju į dieninį stotį, tik įdomu pasidarė, kur tos visos eilės renkasi, ar į dieninį ar į vakarinį. Kažkaip įsivaizdavau, kad daugelis į vakarinį turėtų eiti.
O kaip ten su mokėjimu tuo yra? Kaip supratau, tai tu nemoki, tačiau jų (VSDK) tinklapyje mačiau, kad netoli keturių tūkstančių kainuoja mokslai. Tai kaip ten? Gal yra kažkokios nemokamos/pusiau apmokamos vietos?
Aš bandysiu į grafinį stot,o vėliau specializuotis į web-dizainą. Na žinoma, jei nepersigalvosiu, ir kokių kitokių planų neprikursiu
gegužė 4, 2008 at 16:52
Keista, niekad neatkreipiau dėmesio į tas kainas tinklapy ir net nelabai suprantu, kodėl jos tokios parašytos. Nes yra taip, kad studijuojant dieniniame 15 pirmųjų pagal įstojimo balą (po to - sesijos rezultatus) išvis nemoka už mokslą, o likusieji moka po 520 Lt už semestrą. Tai ko gero bus valstybės finansuojamų ir dalinai finansuojamų studijų sistema (kurią, kaip žinia, ilgai ketino panaikinti, bet gal naikins tik dar sekančiais metais). Kitokių variantų man neteko žinoti :] o kad vakariniai tūkstančius moka, tai jau faktas.
O šiaip visai gera kryptim eini, manau :] ir į grafinį stoja truputį mažiau negu į interjerą.
gegužė 5, 2008 at 16:06
nekomentuosiu, kas gerai kas blogai VSDK. baigiau interjera, dabar dirbu. galiu pasidalinti keletu patarimu, apzvelgus mokslo metus sioje istaigoje, mokslo metus uzsienyje ir praktika, kuri dar nedidele dirbant dizaino srityje.
—–> stengtis ivaldyti adobe trijule, t.y. : illustrator/photoshop/indesign (nepazystu nei vieno respectabilaus dizainerio kuris dirba coreldraw)
ir ypac indesign nes daryt kursinius ir visa kita wordu yra akmens amziaus lygmuo
—–> stengtis dalintis savo ieskojimais su kolegomis - individualus darbas nepalyginamai skurdesnis su projektais, atliktais, dalinantis nuomonemis, nuolatine konsultacija su destytojais (slaptos perziuros be darbu gynimo yra gana didele patalogija, na bet nepletosiu…)
—–> piesti peisti ir labai daug piesti, ieskoti referenciju, pavyzdziu (neapsiribojant kavinemis fabijonishkiu rajone) - koncepcijos neatsiranda is oro, jei destytojai neskatina vystyti ideju, stengtis ieskoti info patiems - knygose, zurnaluose, ypac uzsienio, neapsiribojant namas ir as) kuo daugiau referenciju turesite, tuo idomesni darba dirbsite ateityje.
—-> oragnizuoti konferencijas, debatus ar tiesiog prezentacijas aktualiomis dizaino/architekturos/meno temomis - neapsiriboti vien tik paskaitomis
—-> nebijoti buti skirtingiems savo pasiulymais, idejomis
domekites agresyviai, kovokite uz geresne studiju kokybe
gegužė 5, 2008 at 18:04
geras komentaras :]
gegužė 15, 2008 at 10:33
O jeigu stoji i interjera reikia ir kompozicijos stojamuosius laikyt?Jei taip tai gal galit pasiulit koki mokytoja kuris pamokintu privaciai
gegužė 15, 2008 at 10:40
Beja ka reikejo piesti per stojamuosius?
gegužė 15, 2008 at 20:24
Taip, reikia kompozicijos taip pat. Dėl privačių bent jau aš nežinau, bet kolegija rengia paruošiamuosius kursus šeštadieniais, jei įdomu.
O piešti reikėjo kėdę su ant jos padėtu kubu (būtent į interjerą stojant). Visada tas pats būna, kiek žinau.
gegužė 23, 2008 at 20:47
Sveika Armat, aš kažkaip susiviliojau įstot čia, į grafinį dizaina ir taip kaip Tomas specializuotis Web dizaine, sakyk reikia vidurinėje dailės egzaminą laikyti tam, kad įstot į grafinį dizainą? ir apskritai ar suteikia daug žinių ten? kad nebūtų jog šeip trali vali įstoji ir nieko naudos tau iš to nelieka. AČIŪ iš anksto.
gegužė 24, 2008 at 12:30
Labas taip pat. Džiugiai sakau, kad dailės egzamino čia nereikia, į jo buvimą ar nebuvimą niekas neatsižvelgia. Ir nemanau, kad tai pasikeitė per nepilnus metus :] tad geriau susikoncentruoti ties piešimo įgūdžių tobulinimu stojamiesiems.
Va o dėl žinių suteikimo tai ganėtinai subjektyvu. Ir taip pat subjektyviai nuskambės pasakymas, kad, mano nuomone, čia yra normaliausia vieta iš esamų Lietuvoj (Vilniuje) studijuoti grafinį dizainą. Daug kas priklausys nuo sėkmės, pas kokius dėstytojus papulsi ir panašiai. Būna nusivylimų, bet ir gerumų. Pirmiausia - ką gerai išmoksi, tai braižyti ranka. Praktinių paskaitų daugiau nei teorinių ir būtent teorinėmis šiemet truputį nusivyliau. Bet juk svarbiausia praktika, tai, ko reikalaus kiekvienas darbdavys. O čia šitą tikrai gausi, tik reikia neapsileisti ir nepasiduoti menkiems nesklandumams :]
gegužė 24, 2008 at 19:17
Kokie tie menki nesklandumai leiskite paklausti :)?
gegužė 25, 2008 at 00:42
Na, pavyzdžiui, prasta dėstytojų nuotaika ar per didelis griežtumas, trumpas vėlavimas :] kartais pačiam ima viskas blogai atrodyti vien todėl, kad nesinori dirbti.
birželis 11, 2008 at 11:35
daug ten nesklandumu ir tai, kad |fontanas, kuris įjungiamas tik kokio itin garbaus asmens apsilankymo proga|
tai ne tik fontanas, viskas kas vyksta gerai tai tik kokio garbaus svecio apsilankymo proga..
pirmi 1,5 metu gal ir neblogi, o visa kita- sugaistas laikas..
gauguma destytoju nebekompetetingi, nes nebezino nieko, kas vyko po 1995 metu ir nebelabai nori suzinot.. turejau grupioku kurie tik ateje norejo kurti, o isejus tas noras buvo nuzudytas..
nenoriu mineti blogu zodziu, bet jei ne erasmus, nebuciaus ryzesis baigti..
tai kad va taip
birželis 11, 2008 at 12:58
Kazkiek sutinku, bet reikia taikytis prie to kas yra, nepasiduoti smukdymui ir svarbiausia netiketi aklai, kad destytojas zino, ka daro :] Akiu nepadraskysi, bet niekas netrukdo paciam dometis ir daryti kaip tau patinka. O kartais visai smagu netiesiogiai destytoja aplink pirshta apvesti, kad jam nejauku pasidaro. Juokinga situacija cia Lietuvoj, bet ka padarysi.
birželis 12, 2008 at 11:38
leika, na, aš tik baigiau pirmą kursą ir kolkas vertinau iš savo pozicijos tai, kas yra bendrame kontekste. Ir netgi kiek pagerintai, nes minėtas bendrasis Lietuvos kontekstas nepalieka kitos išeities kaip tik ieškoti bent kokių teigiamų užuominų pelenų kalne. Ir šiaip aišku, kad kiekvienam skirtingai pasiseka. Kiti dėstytojai, kitos aplinkybės, kaip jau turbūt minėta. Niekur nėra gerai, tenka atsirankiot ir kapstytis ieškant mažesnių blogybių. Bet taip pat gali būti, kad dar po metų daug negatyviau į tai žiūrėsiu. Reikia kovoti. Tačiau kai po 7 valandų trukmės informatikos egzo išeini į orą, suvoki, kad kažką gavai. Pritariu admin dėl domėjimosi. Čia galima netgi savotiška partnerystė su imlesniais dėstytojais, galima dalintis įdomybėm, idėjom, tada ir užšąlusiems dėstytojams būtų į naudą update’int save kad ir tokiu būdu. Beje, man patinka tai, kad čia moko apginti savo idėją, verčia aiškinti, kodėl taip padarei ir t.t. Už tai net askiri pažymiai kartais būna. Vis geriau truputį.
Dar pridursiu info, kam įdomu, bet dar nežino - nuo kitų mokslo metų dizaino fakultetas išsikelia į naujas patalpas Olandų g. Baigsis verkšlenimai, kad piešyklų per mažai.
birželis 15, 2008 at 19:12
kaip tai persikelia i naujas patalpas ? :O visas dizaino fakultetas ar tik keletas paskaitų ten vyks toj olandu gatvėj? shudas…. is barako dbr nueinu per 2 minutes
bene teks anksciau keltis ? 
birželis 16, 2008 at 00:00
Sveiki,
Ar norint istoti tiek interjero dizaina ar i grafinio,ar butinai reikia tureti to superinio talento?As daleiskime nelankiau dailes mokyklos.Man kazkiek baugu pasidaro tai,kad (zinoma jei istosiu) galiu buti tarp talentingu zmoniu,o as toks ne i tema.As save bandau raminti tuom,kad:norint ten istoti,tai bus gera proga kazka ismokti,ar…ne?Mano visa laika toks ir piesimas buvo-kopijavimas,o ne kazka is galvos nupiesti.Butu malonu,kad kas nors man asmeniskai parasytu ir normaliai paaiskintu.Mano adresas butu: mindaugas129@hotmail.com Buciau labai dekingas
birželis 16, 2008 at 10:21
fau fau. Na, kaip sakė dėstytojai, tai kolkas piešyklos tikrai bus ten, o teorinės paskaitos gal kurį laiką tebevyks senajam statybininkų pastate. Ir dar minėjo, kad stengsis daryt taip, jog nereiktų studentams nuolat trankytis pirmyn-atgal, t.y. kad tą pačią dieną paskaitos turėtų vykti tik vienam pastate (daug piešimų, tapybų arba teorinių paskaitų kartu).
O šiaip netoli ten, palyginus, keltis teks gal tik truputį anksčiau
birželis 16, 2008 at 13:12
mmm… tai bent tiek
bet cia jau tikrai nuo kitu metu taip ir bus ?
nes as pvz niek oapie tai negirdejau - staigmena
bet siaip gan gerai sumastyta… as nieko pries buciau kad isvis statybos ir dizaino fakultetus atskirtu
nes dbr ne koks derinukas 
birželis 16, 2008 at 15:22
http://www.paveldas.vilnius.lt/objektas.php?ID=12488&nID=22219&gID=10
ganėtinai creepy, nemažai tvarkymo jis prašosi, bet užtat “meniška dvasia” kokia.
va, štai šitame pastate būsim
Na, oficialiai taip gal neskelbė, bet žinios greit eina per žmones. Iš pačių dėstytojų, tai, sakyčiau, patikima. Gal ne nuo pirmo mokslo metų mėnesio, bet tai žada būti. O šiaip manau, kad fakultetų atskyrimas ir yra tikslas čia
nebematytumem statybininkų masių rytais prie įėjimo ir visur kitur.
birželis 16, 2008 at 19:15
sveiki, o gal cia yra studijuojancio fotografija?:]
birželis 17, 2008 at 17:23
Beje dabar žiūriu stojimų lapą, ten nėra VSDK tai norint stot į VSDK atskirai ten prašymą nuo liepos 1d. reikia nešti?
birželis 17, 2008 at 23:48
taip, i vsdk reikia atvykt prasyma parasyti. kaip ir i bet kokia kolegija man atrodo :]
birželis 17, 2008 at 23:53
ty pacioj kolegijoj prasymas rasomas
birželis 18, 2008 at 00:18
leika > asmeniskai mane, ten laiko tik tas noras draskytis, aisku as tik pirmam kurse, bet tas destytoju nekompetetingumas net i nauda iseina man atrodo.ypac kalbant apie nora kazka kurti. nedaug, bet yra tokiu zmoniu kurie kencia nuo destytoju, darydami kazka savo (nes baigt vsdk lengviausias kelias - tiesiog atlikti uzduoti nesvarbu kaip, svarbu pagal labai jau ‘originalius’ standartus). bet visgi labai jau nusivylusiems visad sakau, jog reikia truputi dometis i ka stoji, o ne kur, o vsdk fotografija, tai - technologija fotografijos, kurios ten tikrai netruksta. asmeniskai mane ten ir telaiko sarkazmo ir ironijos pripildyta atmosfera:)tas pats ir kurti ikvepia
na bet zinoma kiekvienam savo;
birželis 18, 2008 at 00:20
siek tiek prisikartojau, bet del to, kad labai jau daug sia tema galima pasakyt
birželis 18, 2008 at 00:27
na ir dar paspaminsiu biski, vardan aiskumo > cia as tik apie vsdk fotografijos technologija, nes apie kitas katedras kalbet kazkaip nemandagu nezinant nieko, nebent tai, jog visam kolegijos kontekste, dizaineriai (tiek tikrieji, ne fotografai
kad ir kaip blankokai, bet visgi svyti.
birželis 23, 2008 at 21:04
Sveiki. Noriu mokytis interjero dizaina. Tai vat noreciau paklaust kur geriau stot i VSDK ar VDA? as pats esu baiges dailes mokykla ir mene tikrai nusimanau ty. nesu vienas is tu kurie piestuka laike viena karta gyvenyme, tai kas jusu manymui yra geriau VSDK ar VDA? kur istojes as nepasigailesiu? Prasau atrasykit.
birželis 23, 2008 at 21:24
Aš tai pasakysiu taip, jeigu esi protingas ir mastantis, tai bet kuriuo atveju pasigailėsi :] Aišku stok į VDA, iš dviejų blogybių viena geresnė, tik nepasitikėk viskuo ką ten sako ir domėkis iš pašalinių šaltinių daugiau, tada gal liksi ant bangos :]
P.S. Mokėti laikyti pieštuką ir nusimanyti mene visiškai priešingos sferos :]
P.P.S. Geriau dar palūkėk, kol kas nors normaliai atrašys tau čia. Dar gali paskaityti: http://menoduobe.com/2008/03/28/garsioji-musu-vilniaus-dailes-akademija/
birželis 24, 2008 at 14:47
as esu studinantis vsdk, interaktyvu dizaina ir esu labai patenkintas, kad ten patekau, taciau jei kalbam apie vsdk minusus, tai mano manymu jie yra tokie:
kai kurie destytojai (vardu pavardziu neminesiu) nieko apie tai nesupranta :}na bet kazkokiu pykciu su jais per dideliu nera buve, aisku jei pats noresi mokytis ir tobulet tai kazko ismoksi..
Antras blogumas - dekanatas, tikras mikimauzynas :} iki tiek, kad net tau negali pasakyti tavo egzamino ivertinimo, pasako neva jie negali teikti tokios info ir pan. wtf?
Bet bendrai - vsdk ideali mokymosi vieta.. Tik vat nzn ar gerai ar negerai, kad fakultetas issikelia i olandu gatve
birželis 26, 2008 at 13:05
Sveiki. as rimtai planuoju studijuoti fotografija. Be abejones,susiduriau su problema,kad mama saukia “ne,teise geriau!” , bet fotografija yra mano megiamas uzsiemimas,man labai patinka komponuoti nuotraukas,atrasti nauju fotografavimo kampu. taigi,esminis klausimas, ar vsdk tikrai gali mane isugdyti kaip zinanti savo profesija zmogu? nors su matematika ir chemija nedraugauju,taciau del mylimos specialybes stengciausi. mano egzaminai-vidutiniski. abu valstybiniai. lietuviu-47%, anglu-64% . fotografijos pavyzdziu tureciau tikrai ka parodyti. ar yra sansu su tokiais balais istoti i vf vieta? ir kokios realios perspektyvos baigus tokia profesija,kadangi vestuviu fotografu yra nemazai ,o ir tokiu nenoreciau tapti (nebent isimtinais atvejais). taigi,maloniai prasau visu zinanciu pasidalinti informacija. p.s internete domejausi,viename puslapyje vyko arsios diskusijos-vieni sake,kad baigus vsdk galesiu eiti sargu dirbti,kiti sake,kad vda yra ‘Dievas’ , treti palankiai atsiliepe apie sia kolegija. aciu uz demesi.
birželis 28, 2008 at 16:44
Norejau uzklausti tu kurie studijuoja vsdk grafini dizaina ar interaktyvuji. Jeigu nelaikiau uzsienio kalbos egzamino, ar yra man sansu istoti i sias profesijas? Ar lemia istojima lietuviu ir anglu mokslu rezultatai, ar viska lemia stojamieji beveik?
Buciau begalo dekingas jeigu atsakytumete.
liepa 7, 2008 at 21:57
Whooh, aš irgi studinu VSDK, interaktyviame dizaine. Čia visi manau per gerai iš dalies atsiliepia. Arba aš per kritiškai į viską žiūriu. Vienintelis dalykas kuriuo be galo džiaugiuosi - tai mano grupė, visi draugiški, paprasti, o VDA girdėjau plėšosi iš konkurencijos, not fun.
Kas liečia dėstytojų temą, tai yra ir juodo ir labai balto net. Yra dėstytojų kurie įkvepia ir tikrai palaiko ir skatina kūrybiškumą, kiti į tave žiūri iš konkurencinės pusės, dar kiti laikosi tokių senų nusistovėjusių dizaino koncepcijų, kad atėjus į koledžą man atrodo kad laiko mašina nusikėliau į 1990 metus.
Apskritai daugumoje dėstomų dalykų nėra jokio naujoviškumo, dauguma užduočių ir darbų yra atgyvenos, kad ohoho. Tai ko moko koledže, tai haha, leiskite nusijuokti, išmokina tik basicus (kalbant apie pc programas), jeigu pats nekerti programomis ir individualiai namie nedirbi - tai nieko praktiškai negausi iš koledžo, nu tik tuos pagrindus. Bet nieko daugiau. Dalykų milijonas ir visų po truputį taip, kad realiai galiausiai moki viską, bet NIEKO. Jokios erdvės savirealizacijai. Na, kaip ir visur LT.
Bet kad geriau nei VDA daug kas atsiliepia, tik aišku kažkam vien tas popieriukas (bakalauras) atrodo vertingiau už visas kančias kurias pereini 4 metus VDA ir gali skayt neva baigęs ne koledžą, bet va universitetą. Tačiau visi turbūt jau girdėjote jog blogiausių univerų sąrašo viršuje ta pati VDA, taip kad…
Nu va išsiliejau. Kaip pasilegčiau dabar? Nestočiau į VDA, pirmu reisu skirsčiau mokytis į užsienį. Jeigu reikėtų žūtbūt likti LT, tai tada, nu tada stočiau, aha, matyt tikrai stočiau. Nes velniop tinginiauti
liepa 7, 2008 at 22:00
P.S.
Paskutinėje pastraipoje ne VDA, o VSDK turejo but :>
liepa 9, 2008 at 15:55
Noreciau daugiau suzinoti apie VSDK stojamaji egzamina - kompozicija. Ka ten reikia daryt?
liepa 10, 2008 at 17:10
Alex, kompozicija dazniausiai buna kokia nors uzduotis (priklausomai nuo pasirinktos studiju pakraipos), kurioje atsiskleidzia tavo koncepcijos parinkimas ir elementu komponavimas lape. Kai as stojau temos buvo: plakatas mineraliniam vandeniui, kadruote, vinjetes kadruote, reklaiminis skelbimas, pakvietimas ir pan. Kazkas tokio, galima naudoti bet kokias priemones - piestukus, pastelees (jei naudosi pastarasias ir sausas - nepamirsk lako), ir t.t.
liepa 10, 2008 at 18:40
Bri, tai tu TastyArt motina? :] Kazada buvau uzsukes :]
liepa 14, 2008 at 20:33
Martynai. Kiek as zinau, igyjes sia specialybe gali isisukt dirbt laikrasciu, zurnalu redakcijose, televizijos studijose ar ka siet su reklamos sritimi. Susidomejau, bet nezinau ar galima per islyginamasias studijas “ieit” i kokia zurnalistika ir pan.
As irgi noriu ja studijuot. Idomu ar istosiu ir kaip seksis. Bet jei tokios perspektyvos ir su darbu iki ju aukstumu galima uzkopt, manau, tinkama sriti renkuos. (:
liepa 16, 2008 at 16:09
Aciu Bri,
bandysiu istot, jau man stojamieji egzaminai lyg ir nebaisus.
Bet nezinau ar galesiu istot su tokiais egzaminu rezultatais:
lietuviu mokyklinis 8 balu
rusu valstybinis 50%
liepa 18, 2008 at 00:07
Sveiki, gal kas studijuojate interaktyvuji dizaina ir galite papasakoti apie stojamuosius egzaminus, o aktualiausias scenarijaus atlikimas…kas tai yra, ka ten daryti reikia isvis?? Butu labai malonu isgirsti, jei nesunku brukstelkite ir tie, kurie bent girdeje esate is kitu zmoniu lpov@gawab.com

liepa 19, 2008 at 16:35
na as tai ten padaviau savo dokumentus,siaip rizikuoju siek tiek,kadangi daugiau i jokia vieta nensiau. bet stai ,laukiu stojamuju egzaminu ir tikiuos istot. but smagu is tirkuju,nes fotografo specialybe specifine,cia labai kazko neprimokysi,daugiau paciam realizuotis reikia. man tik reikia ziniu,bendro isprusimo palaikymo ir be abejones tai to popieriuko ,su kuriuo isvykes i uzsieni parodysiu ,kad ne is lempos sumasciau dirbt fotografu. Viliuosi ,kad konkursas nebusdidelis,nes balai nera mano auksti (: vienok ar kitok,sekmes visiem stojantiem .
p.s as i vda nestociau,nes ten nezmoniskos pinigu sumos .
liepa 20, 2008 at 13:46
Idomiu cia dalyku prisiskaiciau..
tikrai studijuoti apskritai mokytis ir dometis, augti savo vidumi, nera blogai! 
Siaip as baigiau viena kurs vsdk, nebuvo ka daryt kai du metus pagret neistojau i vda… Nesigailiu zinoma. Nors kadangi labai daug dirbau ir visa laika skyriau pasiruosimui i vda tai kai neistojau kolegija nelabai domejausi ir ten nelabai norejau eiti studijuoti.. As ten radau pirma tai ZMOnes, kurie tikrai susirinko is didzioses raides - Zmones! Dabara as akademijos studente busima. Pasimokiusi vsdk metus pamaciau kad ten gali gaut profesini diploma ir gycvenime as negalesiu savarnkiskai dirbti ir projektuoti patalpu.. Juokingi ju bakalaurai ir destymo sistema , tiesa yra sena. Beabejo vda nera dievas , kurioje stebuklai dedasi.. bet yra kita terpe zmoniu. Konkurencija, zmones.. Tave vercia nuolat progresuoti, ir kaip ir kolegijoje taip vda tu pats turi mokytis, ir leiskit dar pridurti kaip ir visise aukstosiose lietuvoje. Jei kam yra proga, vaziuokit i uzsieni. Tada pasieksit profesionalumo! Bet jei renkates vsdk ar vda tai is dvieju blogybiu viena yra geresne…
Sekmes visiems kas stosite!
liepa 20, 2008 at 13:49
dar jei galima pridesiu, kad i vda istoti nereikia kursu ir ten kazka lankyti! istoji ten pirmu numeriu net ir be to. Nes jau daug laiko girdziu jog zmones turi bloga nuomone!
liepa 22, 2008 at 18:21
Noreciau paklausti, kuo skyriasi VSDK diplomas nuo VDA? Esu girdejas jog, gaves VSDK neuniversitetinio mokslo diploma, nebusiu pilnavertis interjero dizaineris, o tik dizainerio padejejas, ar tai tiesa?
liepa 22, 2008 at 21:34
Video kid, viskas priklauso nuo tavęs paties. Jei norėsi būt tik dizainerio padėjėjas, juo ir būsi. Šiandieninė situacija tokia, kad dažnai atėjus darbintis diplomo net nereikalauja, reikalauja parodyti ką sugebi praktiškai. Aišku, skiriasi diplomai tuo, kad VDA yra universitetinis, o VSDK ne, tačiau realybėj jie beveik tapatūs. Beveik.
liepa 23, 2008 at 11:49
idomu ar labai daug paskaitu buna per diena.
liepa 23, 2008 at 20:41
Na, paprastai varijuoja nuo 4 iki 10 paskaitų maždaug
(paskaita - 45min.) Dar kartais būdavo paskaitos kelios išskirtinai nuo 17val., nes dėstytoja kitaip laiko neturėdavo.
liepa 25, 2008 at 00:12
laba diena. baugiai jus cia snekat. as esu istojus i viena universiteta , bet , deja, ne vilniuje, todel dar padaviau prasyma cia , nes manau, kad si istaiga gali man daugiau pasiulyt. Bet negi viskas taip negerai? I vda stoti planavau, bet sansu , kad pateksiu be parengiamuju kursu itin mazai, ir ka besakytumete, tie , kas juos lanke, visdada bus pranasesni ir visgi jie tarpusavyje jau ir dalijosi vietas. na bet cia neesme. as pasidomet norejau apie tai ar studiju kokybe cia tokia prasta kaip jus snekat?
ir dar, ar per stojamuosiuos egzaminus sunku suzibeti? ;D
liepa 25, 2008 at 11:21
Svelniai, manau, kad viskas priklauso nuo taves :] Suprantu siais klausimais norejai isgirsti padrasinamu ir paguodziamu atsakymu :] Bet is viso to ka cia visi rase matosi, kad studiju kokybes Lietuvoje nera ir dar tikriausiai ilga laika nebus, kita vertus reikia dziaugtis bent jau suteikta galimybe :] Visko reikia siekti paciam, tikrai megti tai ka darai, o studijos tau tik truputi pades :]
IR dar vienas dalykas mane stebina, kodel visi taip isitikine, kad kazka pabaige igaus tam tikra specialybe? Ne tie laikai :] Darbo jus tikrai negausit vos gave diploma :] Tuo tarpu galit gauti, net nebaige VSDK ar VDA ;] Bukit savarankiskesni ir labiau pasitikekit savim.
liepa 25, 2008 at 18:23
bet su informacijos paviesinimu tai prastai. negana to,kad klaidas ivelia ( “pirmas SRUTAS” , o ne SRAUTAS ) ,tai ir painiai isdesto. neradau saves konsultaciju sarasuose,nors susimokejau,reiks ryt nuo pat ryto sedet ir aiskintis. dizaineriam nepaskelbtos info apie egzaminus,tik fotografam . zodziu,organizaciniais klausmais galetu ir atidziau pasirupint.
liepa 25, 2008 at 21:20
Juodasis peliuk (admin), taip aš Tasty Art motina, ir tėvas, ir kitos giminės
Alex, ten reikia lietuvių ir anglų egzaminų rezultatų, dug kas drąsiai įstoja ir su mokykliniais. Sėkmės
Ir dar, čia dėl tų diplomų, baigę VSDK gausite bakalaurą ir neva (t.y. teoriškai) būsite pilnaverčiai dizaineriai. Tačiau, deja, dizaineriui tasai popieriukas (išsilavinimas) mažai ką reiškia, didžiausias dėmesys kreipiamas į dizainerio darbus (portfolio) ir asmenybę. Todėl pritariu Admin, kad darbo gavimas ne vien nuo diplomo priklauso, toli gražu
liepa 26, 2008 at 10:18
nu va,ka tik grizau po konsultacijos . ispudziai dviprasmiski:
tikejaus gal kiek geresniu suolu ir kedziu (nebent grazu,tai kad jie ispaisyti),primaciau daug stilingu zmoniu (petruskeviciui cia butu rojus palakstyt) . Konsultacija…Na normali ,bet toks ispudis,kad ten galejau nueiti ir nesusimokejes. saves konsultaciju sarase neradau , todel nuejau i dekanata,parodziau rekvizita ir prirase. sake eiti i ta kabineta ,kuri noriu.Ok…
atejo 10 valanda ir iejau,maniau gal tikrins pagal pavardes ,bet ne,nieko,tad tikrai niekas per galva neduotu jei ir nesusimokejes nueiciau… na cia tik diskursas,mano toks pastebejimas..
Ilgoki koridoriai,salti. Tikejaus ,kad bus pakabinti mokiniu darbai ,eskizai,piesiniai,fotografijos ant sienu,bet tokio dalyko nepamaciau.keista…
Zmones,kaip minejau,cia susirenka “ne marozai” kokie tais,bet jau is karto matosi,kad meninkai(dauguma ju). Gal ir neblogai. Tik beda ,kad su tokiais nerandu kalbos . Visgi ,tikiuosi istoti ir manau,kad su kitais fotografais bendra sneka rasiu.
O siaip lyg ir nieko,ziuresim…
liepa 26, 2008 at 20:08
Martynai ka veiket per konsultacija? man ten pripasakojo kad labai naudinga nueiti ir pan…Bet man deja neisejo nueiti ten:)) Teks aklai eiti i egzaminus
liepa 26, 2008 at 21:12
as tai nesutinku su vieno konmentatoriaus pesimistiku poziuriu i vakariniokus.Pati studijuoju vakariniame skyriuje,nes i dienini nebuvau priimta,galbut mano vieta db uzemes zmogus kuriam pasiseke gerai islaikyti abituros egzus.Nesakau,tikrai mano grupeje yra tokiu “grybautoju” kad net graudu ir gaila ju darosi,yra taip pat ir tokiu grupioku kurie yra kitos tautybes,jiems sunku yra kalbeti lietuviskai,ju egzaminai vargani buvo stojant i dienini(kalbu apie mokyklos egzaminus),bet zmones su talentu,piesia destytoju lygiu,nerialiai…bet…daznai destytojai ir ne tik pasako,kad musu grupe kartais,o gal ir daznai pralenkia dienini skyriu savo orginaliais darbais ir idejomis,taip kad nereikia labai smerkti ta vakarini skyriu.
liepa 26, 2008 at 21:12
visi dailiai susedom ir laukem komentaru moteriskes stovejusios salia lentos ,pirma musu .
Is tikruju,labai kazko nepraradai nuejeus,nebent planuoji i dizainus stot,kadangi stojantiem i dizainus ,buvu duotos temos,kurios bus per egzamina(cia atskirtos temos,tiek grafiniam,tiek interjero),paaiskinta ,kaip reiks dirbt,kaip lape isdestyt savo darba. Jei fotografija ,tai visai nieko naujo. atejo moteriske,pakalbejo 10 minuciu (tai kas aktualu fotografam) ir atsisveikino. tada mes,visi,pretenduojantys i fotografija,atsistojom ir patraukem savis keliais.. sedeti liko tik dizaineriai,nes jiem toliau aiskino kazka,nors nemanau,kad lbai kazka naujo ten pasake .
liepa 26, 2008 at 21:17
P.S kas ruosiates siais metais stoti i VSDK,tai nenusiminkite jei neistosite i dienini,stokite tada i vakarini.Siekite savo tikslu ir svajoniu ir neleiskite kad jusu vietas uzimtu neturintis nei tam pasaukimo,nei tam supratimo zmones
liepa 27, 2008 at 09:37
Ojei..O gal kas temas galetu pasakyti kokios buvo per konsultacija kompozicijos? Kad zinoti bent i ka orientuotis. Martynai ar galetum duoti savo kontakta kazkoki, noreciau informacijos pasiteirauti, jeigu tau nesunku zinoma
liepa 27, 2008 at 09:58
as tai tu temu kaip ir nesiklausiau ,nes neaktualu man. pamenu ,kad buvo , obuolys,pasimatymas , kilti aitvaru kristi akmeniu , nepamenu kazkaip daugiau ,varnas saudziau .
rasyk i maila , coolboarder4all@yahoo.com , daznai tikrinu .
liepa 27, 2008 at 10:36
, jūros šventė buvo viena temų.
liepa 27, 2008 at 12:47
puku puku, o cia kuriems dizaineriams ta tema ?? interjero, interaktyvaus ar grafinio
liepa 27, 2008 at 22:37
, nors ir neįtikėtina, tačiau visiems. nors dėl interaktyvaus nesu tikras.
liepa 28, 2008 at 16:04
Atbuvau pokalbyje ir darbu perziuroje. Maniau,bus baisiau , bet kazkaip labai itariu ,kad likau gerai ivertintas.
liepa 29, 2008 at 11:47
zmoniu stoja itin daug, apie 300 . panasu, kad istoti cia gali buti sunkiau nei i bet kuri universiteta, galbut net Akademija ar vgtu architektura. kazkoks paradoksas. stoja ir suaugusieji (na bent jau vyresni uz atsitiktini buvusi 2008 m. abiturienta), matyt jie turi praktikos toje srityje, uz tai jiems prideda daug balu, todel jie tikrai (balu skaiciumi) nesunkiai gali pralenkti visus, nors uzduociu atlikimas bus varganas. kai matai koks konkursas ,nejuciom pakeiti nuomone apie KOLEGIJA bendraja prasme.
rugpjūtis 2, 2008 at 19:34
i dizainus stojanciu labai daug. zodziu,jei neistoju,tai eisiu ir nusibausiu . ir smarkiai.
rugpjūtis 5, 2008 at 12:58
tikrai nemanau kad i vda ar vgtu yra lengviau istot.. nesamone.. tiesiog zmones turintys prastesnius pazymius, prastesnius igudzius, nebando stot i vda, ir stoja i vsdk.
o piramide /\ tokia gi ;]
rugpjūtis 5, 2008 at 17:11
Sveiki,
Skaičiau , kad kažkam atrodo jog vakariniai gauna tik nuotrupas, gal but tikrai negauname visko ka gauna dieniniais tačiau mes turime didžiulę galimybe tobuleti vienu metu net keliose vietose, pavyzdziui as baigiau antra kursa vakariniame skyriuje grafinio dizaino dabar laukia trecias as jau dirbu darbą susijusi su dizainu,ir nežinau ar gaila ar džiugu , kad nesusijusį su grafiniu dizainu, labiau sakyčiau su interjero.Projetuoju mokausi darbe is patyrusiu žmoniu kurie ne pirma desimtį metų tame sukasi.Todėl tie pinigai sukisti i vakarines studijas man atsiperka desimteriopai.Vakarinese studijose aplamai zmones yra gresni nuosirdesni nes dieniniame visada vyrauja konkurencija del nemokamu vietu.zodziu supratote ka noriu pasakyti.Ir seip as galiu pasakyti tiem kurie zada stoti i meno sritį, kur jus bestosite is jusu bus reikalaujama nezmoniskai daug kaip ir sitoje kolegijoje nesvarbu dieninis jus ar vakarinis.Reikia labai noreti ir stengtis daug dirbti ir isliksite, o stai jeigu rimtai i tai neziuri ir pas tave nera uzsidegimo tada ilgai neuzsibusi, nes ten nesicackina kaip su mokinukais.zinoma destytojai stengiasi istempt bet tik tuo atveju jei tavyje kazka mato .tad linkiu visiems sekmes uzsidegimo ir pasiryzimo,ir jeigu pradeda atrodyti kad destytojas nieko neismano tada vadinasi tau ten nevieta.ir jei kas atsibosta tada reikia gerai pagalvoti ar cia mano vieta cia butu toks patarimas is mano puses.Sekmes
rugpjūtis 5, 2008 at 19:01
nu stojantieji,patenkinti ivertinimais savo?
rugpjūtis 5, 2008 at 21:40
As asmeniskai nesuprantu tos balu sistemos.Jei reikia is abieju egzaminu surinkti po nemaziausiai devynis balus,tai tada VSDK niekuom nesiskiria nuo VDA.Permeciau i kitu zmoniu rezultatus,o tie rezultatai ivairus bei pats laikydamas egzaminus,pamaciau,kad dauguma yra kazka baige ir tik man prie tokiu buvo baugu dirbti,nes as tik esu savimokslis,bet,tikriausiai,tokiems cia ir ne vieta.Noreciau vistiek istoti.Esu grafiniui ir interjero dizainui uzsirases i dienini,bet dabar labiau noreciau i vakarini,nes dieniniame esu susidares toki ispudi,kad,rimtai,bus tokia arogantiska konkurencija…Zodziu,lauksiu dvyliktos dienos ir tada bus aisku:ar istojau,ar-ne…
rugpjūtis 5, 2008 at 21:55
as gavau panasiai kiek ir tikejaus gauti. pat kaltas,kad kompozicijoj susiparinau biskutuka,bet apskritai tai gerai viskas. net 16 zmoniu (cia fotografu) nelaike stojamuju. gal ir gerai,konkurencija mazesne. visi daugmaz vienodai , ka gi, dabar lemia abituros egzaminai ir metiniai :/
rugpjūtis 6, 2008 at 10:09
As,tai gyvenime kliurka padariau,kad nelankiau dailes mokyklos,nes tada ir pas mane rezultatai butu labiau aukstesni nors,kai nieko nelankes,nieko nezinodamas,kas manes tenais lauks,tai dar man asmeniskai visai neblogas rezultatas,kad istempiau iki seseto.
rugpjūtis 6, 2008 at 10:27
hmmmmm…mindaugai 9 balai tai cia jau priskaiciavus bendraji k.b(konkursini bala), cia kartu su abituros jau egzaminais…jei tau mazesnis nei 9balai gaunasi, tu tieisiog 13val gausi ateiti, bet tai nereiskia jog dar neistojai..Nes tarkim jei 10val kazkas neatvyks ka pakviete studijuoti, tau butu sansas pretenduoti i ta vieta..na ir panasios situacijos..
rugpjūtis 6, 2008 at 10:29
as taip pat nieko nelankiau…ir siaip net sugebejimu dideliu tam neturejau, tai nustebino kai gavau neblogus rezultatus. Galvoju galbut vis delto didele reiksme teikiama- zmogaus fantazijai bei paciai idejai.
rugpjūtis 6, 2008 at 10:31
Na, man tai dabar viskas kabo ant plauko - arba įstosiu į grafinio dieninį vienu iš paskutiniųjų numerių, arba į vakarinį vienu iš pirmųjų… Aišku, daug labiau noriu į dieninį… Galėčiau dabar būti daug ramesnė, jeigu būčiau anglų laikiusi, tada, manau, tikrai įstočiau… Na, o dabar teks su nerimu laukti tos lemtingos 12-tos dienos… Tikiu, kad viskas bus gerai, ir galbūt su kai kuriais iš komentatorių pasimatysim šį rudenį
rugpjūtis 6, 2008 at 10:41
Zmones o kodel sakot 12 dienos?? As skambinaus i priemimo komisija man pabreze, jog posedis 18 diena…
rugpjūtis 6, 2008 at 10:43
SVARBI INFORMACIJA !
Stojančiųjų į Dizaino fakultetą dėmesiui
Kviečiamųjų į priėmimo komisijos posėdį sąrašai bus skelbiami rugpjūčio 12 d. 11 val.
Kieno stojamasis egzamino balas 4 (keturi) ir mažiau (tai yra neigiamas balas) – į pagrindinį priėmimą pretenduoti negalės.
Neišlaikiusieji nors vieno stojamojo egzamino galės perlaikyti egzaminą ir pretenduoti į likusias laisvas vietas papildomo priėmimo metu.
Sekite informaciją internete. Apie likusias laisvas vietas bus skelbiama rugpjūčio 18 d. po 16.00 val., internetinėje svetainėje.
Priėmimo komisijos posėdis vyks š. m. rugpjūčio 18 d. (10.00 val.).
Stojantieji, kurių konkursinis balas mažesnis negu 9,00 į priėmimo komisijos posėdį atvyksta 13.00 val.
Dalyvavimas privalomas
rugpjūtis 6, 2008 at 11:04
Tai pati ir atsakei į savo klausimą
juk 12d. skelbs, kas įstojo, o kas ne. Juk tai ir yra svarbiausia. Paskui tik dokumentus tereikės nunešti 
rugpjūtis 6, 2008 at 11:06
O cia kolegijoje bus iskabinti sarasai, ar galima bus ir pasiskambinti?
rugpjūtis 6, 2008 at 11:11
Bus ir kolegijoje, ir internete
bet dabar ir pati pradėjau abejoti dėl viso to prėmimo…:/ iš pradžių buvau įsitikinusi, kad per komisijos posėdį bus tiesiog pasirašomos sutartys, bet dabar padėjau galvoti, kad gal jie ten dar svarstys, ką iš tikrųjų priimti… Gal čia yra tiksliai apie tai žinančių?
rugpjūtis 6, 2008 at 11:35
Tie kurie bus sarase tures atvykt i posedi ir ten bus sprendziama viskas, kuriu nebus galit perlaikinet egzus ir bandyt pakartotinu stojimu .tikrasis tas svarbusis posedis yra 18 diena, dvylikta tik reikia pasiziuret i sarasus.tikiuosi viska taip pasakiau ir suprasite.
rugpjūtis 6, 2008 at 11:38
Tai jeigu 12d. rasiu save sąrašuose, tai dar nebūtinai reikš, kad įstojau? :/
rugpjūtis 6, 2008 at 11:43
Na situo atzvilgiu jog atvaziuosi ar ne…tikras absurdas..Zmones kurie negyvena vilniuje yra priversti vien tam atvaziuoti jog isgirstu kad yra priimti i kolegija…Bullshit
rugpjūtis 6, 2008 at 11:44
tai reikš kad tu 80 proc istojei.Nes bent kai as stojau tai nevisi dalyvave posedyje istojo , kvieciama daugiau zmoniu kad jeigu kuris neatvyktu butu galima priimti i laisva vieta.ten bus sakoma kas kur istojo ir kur renkasi mokytis.Bet jei pakviestas i posedi vadinasi turi dideliu sansu
rugpjūtis 6, 2008 at 11:58
na del to atvaziavimo tai studijuot irgi turesi atvaziuot
jokios cia bedos as vaziavau is kito Lietuvos galo ir nieko…rankos kojos nenukrito
rugpjūtis 6, 2008 at 11:59
Na, nuliūdinai čia šiek tiek…:/ O jeigu visi pakviestieji norės studijuoti? :/ Tada, aišku, žiūrės į konkursinį balą, kieno didesnis? O ar gali tai, kad nesu laikiusi anglų egzamino, palaikyti dideliu minusu ir priimti ką nors kitą? ;/
rugpjūtis 6, 2008 at 12:05
Gal žinote kiek vietų į grafinio vakarinį yra?
rugpjūtis 6, 2008 at 12:18
egzaminas nera butinas svarbu pazymys.ir visu svarbiausia yra stojamieji.siulau jeigu nepavyktu pabandyti pakartotina butinai.beje gi priema is pradziu kaip kandidatus aisku jie negali turet skolos ir taip toliau bet jeigu viska issilaiko normaliai po pusmecio tampa atudentais.svarbu nepasiduoti ir eiti iki galo.ir jeigu labai trokstat cia mokytis nepabijokit kad ir i ta vakarini stot.
rugpjūtis 6, 2008 at 12:27
o i vakarini bent as pries du metus kai stojau musu istojo 50
juokinga nes dabar vos trisdesimt like :)priima jie daug paskui zino kad vistiek neistemps, o pinigus uz pirma pusmeti paima
nedurni jie
rugpjūtis 6, 2008 at 12:31
Na, kiek žinau, tai šiais metais priima po 30 tiek į dieninį, tiek į vakarinį.
rugpjūtis 6, 2008 at 13:17
tai studijos.lt pasiskaiciuokit savo bala ,ten yra vsdk skaiciuokle. mano virs 10 gaunas …
rugpjūtis 6, 2008 at 15:29
Na va, pasiskaičiavau ir nebemanau, kad į dieninį įstosiu..:/ Kiek daug lemia vienas nelaikytas egzas…:(
rugpjūtis 6, 2008 at 17:23
Lina, o su kokiu balu tu įstojai į vakarinį, jei ne paslaptis? Gal šiaip kas nors žino, su kokiais balais dar galima į dieninį įstot, o su kokiais jau į vakarinį? Bent maždaug, kad būtų galima orientuotis…
rugpjūtis 6, 2008 at 18:46
kolegijoj ,tam kambarely kur duokumentus forminot ir pildet,ten ant sienos pakabinti praeitu metu balai ..
rugpjūtis 6, 2008 at 19:25
O tai gal ką nors prisimeni iš ten? Pvz, koks buvo paskutinio, įstojusio į grafinio dieninį, balas?
rugpjūtis 6, 2008 at 19:29
tikrai nepamenu ,zinau tiek, fotografu balai auksciausi buvo, t.y jiem maziausias praeitais metais buvo 9.30 . gerai pamenu,kad likussiu dizaino specialybiu buvo mazesni, taciau kokie-tikrai ne mano valioje prisiminti.
rugpjūtis 6, 2008 at 20:28
Na, jeigu 9.3, tai dar būtų nieko… kad ir paskutiniu numeriu, svarbiausia, kad įstočiau… Jeigu ne tokia idiotiška konkursinio balo sudarymo sistema, tai dabar nereikėtų taip nervintis…:(
rugpjūtis 6, 2008 at 20:31
Hmm… beje, o tu čia apie dieninį, tikiuosi, rašei? O gal į vakarinį stojant šitiek reikėjo? o.O
rugpjūtis 6, 2008 at 21:00
apie dienini rasiau . dabar svarbu kantriai 18 dienos islaukt
rugpjūtis 6, 2008 at 21:06
Na, bent šiek tiek nuraminai… Aišku, dar anksti džiaugtis , nes šiemet gali aukštesni balai būti, bet vistiek bus ramiau rezultatų belaukiant…
rugpjūtis 7, 2008 at 19:32
Laura, o tai koks tavo balas, kad taip abejoji ar istosi? as tai vat manau, kad i vakarini tureciau pakliut..
rugpjūtis 7, 2008 at 19:39
Jei gerai pamenu, tai 9.68. Mažokai…:/ Na, bet tikiuosi kaip nors įstoti…
rugpjūtis 7, 2008 at 19:52
nu tai aisku istosi. virs 9 turi ir nemazai tai lb didele tikimybe. maziau pergyvenk
rugpjūtis 7, 2008 at 19:59
Ačiū, kad paguodi
Aš irgi tikiuosi, kad viskas bus gerai
tik nervina, kad tiek ilgai reikės laukti komisijos posėdžio… Taip noriu, kad greičiau baigtųsi tas nervų tampymas…
rugpjūtis 7, 2008 at 20:56
is tikruju tai labai jau ilgai ten pas juos viskas “virskinasi” .
rugpjūtis 8, 2008 at 18:19
na kiek girdejau visose kolegijose berods 12diena paskelbs, tai jauciu del to taip reik ant tos datos. o jus, Laura, ka pirmu numeriu raset?