Gravatar

“Garsioji” Vilniaus Dailės Akademija

Rašė: admin | Data: kovas 28th @ 2:21 pm

Šį kartą atsiliepimai iš studentės besimokančios Vilniaus Dailės Akademijoje, kuri kasmet sukelia daug diskusijų.

KODĖL? (kodėl būtent šis universitetas - asmeninės ir kitokios priežastys, motyvacija).

Na, todėl, kad Vilniuje tai vienintelis universitetas, kuriame galima mokytis dizaino specialybę. O būtent dizainas todėl, kad aš pati nuo mažens buvau šiek tiek linkusi į meniškumo pusę, bet menininke savęs niekada nevadinau, o dizainas, mano nuomone, būtent ir yra tokia specialybė, kuri sujungia šiek tiek meno ir daug mąstymo, konkretumo, praktiškumo.

KAIP? (kokiu būdu vyksta stojimas?ar lengva buvo įstoti, ar reikėjo kažkokių pastangų? kokių dokumentų reikėjo?- visa techninė pusė).

Norint įstoti, tiesą sakant, reikia nemažai pasistengti. Pirmiausia tokia tiesa, kad bent jau metus prieš privalu (privalu ne ta prasme, jog kitaip tau neleistų laikyti stojamųjų egzaminų, bet ta prasme, jog tiesiog beveik neįmanoma įstoti nelankius šių kursų, nes tu gali būti didžiausias menininkas, bet tiesiog nemokėsi tam tikrų reikalaujamų dalykų, kaip kad akademinio piešimo, natiurmortų tapybos, minimalių braižybos žinių) lankyti paruošiamuosius kursus (kurie taip pat vyksta Vilniaus Dailės Akademijoje ir dalykus dėsto tie patys dėstytojai kaip ir jau studijuojantiems studentams), kurie, deja, nemažai kainuoja: piešimo kursai pusei metų 450 Lt, tapybos- 450 Lt ir projektavimo- 600 Lt. Na, nežinau, ar kainos šiandien nepasikeitę, bet tokios jos buvo 2004-2005 metais, kai aš pati lankiau šiuos kursus. Lankant kursus kas pusę metų taip pat vyksta peržiūros, kuomet susikabini savo pusės metų darbą, pasikvieti tėvelius, susirenka dėstytojai ir aptarinėja, kaip tau sekasi, ar yra vilčių įstoti, kas blogai, kad gerai ir panašiai. Tiesa, yra žmonių, lankiusių kursus nebūtinai vienerius metus, o pusę metų arba netgi du, tris metus, priklauso nuo to, kaip greitai pats spėji įgauti reikiamų žinių ir įgūdžių išlaikyti stojamuosius egzaminus. Na, o stojamieji egzaminai taip pat nėra labai jau lengvas reikalas. Kai aš stojau, jie vyko keletą dienų iš eilės, dabar labai tiksliai visko nebepamenu, bet kiek pamenu, pabandysiu papasakoti. Tiesa, prieš stojamuosius egzaminus taip pat vyko prileidimas prie stojamųjų egzaminų, vadinasi reikėjo susirinkti visus savo darbus, kuriuos prigaminai per kursus ir juos atsinešus parodyti vertinančiai komisijai, kuri sprendė, turi tu vilties laikyti ir išlaikyti stojamuosius egzaminus, o gal net neverta bandyti. Taigi, grįžtant prie egzaminų, berods, pirmasis egzaminas buvo piešimo, buvo dvi užduotys: pirmoji- pastatė natiurmortą ir teko jį per keletą valandų nupaišyti, o antroji užduotis, reikalaujanti šiek tiek daugiau mąstymo, reikėjo nupaišyti geometrinių figūrų susikirtimus, kas nėra taip paprasta, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio, na, bent jau man. Tuomet kitą dieną vyko tapybos egzaminas, per kurį reikėjo nutapyti pastatytą natiurmortą. Dar kitą dieną prasidėjo jau specialybiniai egzaminai. Trys. Pirmasis grafinio dizaino, reikėjo sukurti keletą logotipų tam tikrai organizacijai, antrasis projektavimo - reikėjo suprojektuoti kalbėtojo stovą, ty, nubraižyti brėžinį, trečiasis, nebepamenu, kaip jis tiksliai vadinosi, bet reikėjo iš popieriaus sumaketuoti prizo (skirtam kažkokiam konkurso nugalėtojui) maketą. Be šių egzaminų tais metais dar teko laikyti intelekto testą, kuris gal labai didelės svarbos ir neturėjo, bet kažką minimaliai gal irgi lėmė. Tiesiog turėjome per trumpą laiką atlikti keletą ekspromtinių užduotėlių, pavyzdžiui, atpažinti figūrą iš jos pateiktos išklotinės arba sudėlioti kuo daugiau taškelių kuo tiksliau į kvadratėlio vidurį. Na, ir po kažkiek laiko, sužinojus atsakymus, įstojai tu ar ne, sekė dokumentų tvarkymosi periodas. Tais metais, kai aš stojau, konkursas nebuvo labai didelis, galbūt du žmonės į vieną vietą, na bet, bent kaip dėstytojai teigė, buvome kad ir nedidelė, bet stipri grupė (pagal tai, kokie darbo rezultatai buvo per paruošiamuosius kursus), taigi konkursas nebuvo jau toks lengvas. Koks konkursas įstoti į dizaino specialybę šiais metais, aš jau, tiesą sakant, nebežinau.

KAS? (nuomonė iš dabartinės pozicijos, jau studijuojant - kas gerai, kas blogai, kokios tolesnės perspektyvos ir galimybes).
Na, tiesą sakant, gaila, bet minusų turbūt gausis daugiau nei pliusų.

Kas man pirmiausia nepatinka Dailės Akademijoje, kad čia labai sunku planuoti savo laiką, ypač pirmaisiais studijų metais. (Trečiame, ketvirtame kursuose, kadangi mokymosi dalykų sumažėja, pasidaro lengviau.) Tvarkaraštis dažnai būna neaiškus (ypač kelias pirmas savaites nuo naujo semestro pradžios), tiek dėstytojai, tiek studentai dažnai vėluoja, nėra nieko keisto paskaitos pralaukti valandą ar net daugiau. Pats tvarkaraštis ne tik, kad neaiškus, bet ir dažnai nepatogus, pavyzdžiui, teorinės paskaitos, kurios vyksta srautais, dažniausiai vyksta 16:40, taigi jei, tau pirmoji paskaita tarkim nuo 9 iki 12, na tai šiek tiek tragiška yra laukti tokio dydžio langą.

Kalbant apie pačius dėstytojus, negaliu šnekėti vienareikšmiškai, yra tikrai nemažai gerų dėstytojų, bet kai kurie iš jų, tiesą sakant jau šiek tiek pasenusio mąstymo. Žmonės, kurie nelabai sukasi tame dizaino pasaulyje, kuris su savo tendencijomis, madomis, kryptimis gyvas dabar, todėl kartais, man regis, jie nužudo daug gerų šiek tiek beprotiškesnių studentų idėjų.

Šiaip pati mokykla yra labiau orientuota į materialųjį dizainą, tai yra, konkrečių funkcionalių, pigių objektų gamybą, dažnai pamirštant globališkesnius dalykus, kuo dabar kvėpuoja didžioji pasaulio dizaino mokyklų dalis.
Ten studentams leidžiama daugiau pasvajoti, pakurti utopiškesnių projektų su beprotiškesnėmis idėjomis, bet tai juk ir yra dizaino ateitis.

Kalbant apie įgautas žinias, manau, jų palyginus VDA gauname mažai, ypač pasiskaičius žmonių, besimokančių užsienyje atsiliepimus. Žinoma, negaliu teigti, kad visai negauname, kaip jau sakiau, yra dėstytojų, kurie tikrai stengiasi kuo labiau paskatinti ir apšviesti studentus, bet, deja, tai mažuma. Konkrečiai šnekant, niekas mūsų nemoko dirbti jokiomis kompiuterinėmis programomis, kiek išmoksi pats, tiek ir mokėsi, niekas tau nepasakoja, apie tai kokios, pavyzdžiui, dabar “kiečiausios” figūros ir kompanijos dizaino pasaulyje, kokios tendencijos, mados ar panašiai, apie technologinius dalykus taip pat žinome labai mažai, nėra nei kažkokių paskaitų apie spausdininimo technologijas, naudojamas medžiagas ar panašiai.

Kita Akademijos neigiamybė yra vertinimo subtilybės. Natūralu, kad vertinant tokį dalyką, kaip menas, sunku apsieiti be subjektyvumo, bet kartais jis jau peržengia visas ribas. Kartais plika akimi matosi, kad vienas darbas yra tikrai labiau vykęs nei antrasis, bet kažkodėl šalia jų atsidūrę vertinimo balai sako ką kitą. Kartais dėstytojai, kaip patys sako, atsižvelgia į tokius dalykus kaip lankomumas ir studento įdėtos pastangos, netik į galutinį rezultatą, iš dalies sutinku, kad tai irgi yra svarbu, na, bet tikrai ne visais atvejais.

Na ir galiausiai apie pačias sąlygas dizaino katedroje. Deja, ir čia negaliu pasakyti labai ką gero, viduje nejauku, dažnai šalta, apjaukta.

Apia pagalbinį personalą. Vėlgi blogos žinios. Žmonės, kurie padeda tvarkyti tavo studentiškus reikalus labai dažnai su studentais elgiasi pagal savo nuotaiką, nori, padeda tau, nenori, aprėkia ir išvaro.

Apie teorines paskaitas. Na, jų būna ir tikrai neblogų, betgi čia norėčiau šiek tiek apgailestauti dėl pačių studentų požiūrio. Dažnai atrodo, jog jiems tai visiškai nerūpi, svarbu atsiskaityti nusirašant ar nesvarbu kaip ir gauti kreditų. Kartais atrodo juokinga, kai kas nors skundžiasi, jog reikia išmokti keletą A4 formato lapų medžiagos, kai ji tau jau suvirškinta ir pateikta ant lėkštutės, juk čia grynių gryniausias išlepimas, turint omeny, kokiu lygiu vyksta egzaminai kituose universitetuose. Į menininkus jau ir taip šiek tiek žiūrima pro pirštus, ty, teorinių dalykų atsiskaitymai lengvesni, o čia dar skundžiamasi.

Na, pabaigai, kad jau gavosi tokia Akademijos atžvilgiu šiek tiek niūri rašliava, norėčiau paminėti ir keletą teigiamų VDA pusių. Gerai, kad mūsų mokykloje visdar mokomasi “senovinių” dalykų, tokių kaip piešimas ir tapyba, kas dabar jau yra labai didelė retenybė daugelyje užsienio universitetų. Čia lietuviai įgauna pranašumą.

Apie tolimesnius mokslus. Tikrai rekomenduočiau žmonėms neužsistovėti ties akademija, o ją pabaigus, pavyzdžiui, tęsti mokslus užsienyje. Galbūt tada būtų pasiektas geriausias rezultatas: sujungtos lietuviškoje šilto ir šalto duodančioje akademijoje įgautos žinios ir dažnai studentui žymiai patogiau pateikiama užsienietiška patirtis.

Keletas paskutiniųjų admin straipsnių

Patiko? Norėtum gauti naujus straipsnius asmeniškai?
užsiprenumeruok RSS (kas tai?) arba naujienlaiškį e-paštu.

20 Koment.

  1. Gravatar armat
    kovas 29, 2008 at 15:41

    Kiek teko girdėti iš asmenų, pažįstančių akademijos sistemas, Klaipėdoje situacija geresnė lyginant su Vilnium. Galbūt dėl siekimo atsiriboti nuo stagnuojančio akademijos centro, sunku rasti informacijos apie tą fakultetą per pačią VDA. Netgi apie Telšių fakultetą geriau atsiliepiama, o Kaunas verčia savo studentus remontuoti gautas buvusios psichiatrinės patalpas. Taip pat vis dažniau sutinku veidų, besidžiaugiančių neįstojimu į VDA. Nors, galima manyt, daug kas atskirai nuo katedrų priklauso (sako, Vilniaus tekstilė dar puikiai gyvuoja). O šiame straipsny nustebino tai, kad nemoko dirbti su programom ar kad šiaip mažai ką aiškina. Reikia kažkokio perversmo. Cha, utopiška.

  2. Gravatar admin
    kovas 29, 2008 at 18:52

    Apie Telšių fakultetą tai girdėjau netgi labai baisių atsiliepimų, ypač apie juvelyriką. Pats nedrįstu nieko sakyti apie VDA,vienas ar kitas komentaras nieko nekeistų, bet kai jie pilasi iš pažįstamų ir šiaip yra žymiai dažnesni nei geri(tiesą sakant net nepamenu tokių) atsiliepimai tai manau daug ką pasako.
    Mano nuomonė VDA užkalkėjo kaip ir daug kas mūsų švietimo sistemoje, pavieniai tikrai geri ir šiuolaikiški(rimtąja prasme) dėstytojai deja nieko negali pakeisti, tik šiek tiek atgaivinti ir taip jau nusivylusių studentų, kai kur jau peraugusių savo kitus dėstytojus, viltį. Labai užkliuvo merginos pasakymas: “Na, todėl, kad Vilniuje tai vienintelis universitetas, kuriame galima mokytis dizaino specialybę.”, tokia vat atsakomybė kliuvo VDA Lietuvoje. Su kuria sunkiai susidoroja.

  3. Gravatar du
    kovas 31, 2008 at 10:20

    Deja galiu tik palinkcioti galva ir patvirtinti straipsnelio autores zodzius.Man lygiai taip pat teko nusivilti kadais ishsavjotom studijom VDA dizaino katedroj.Ir kiek teko girdeti situacija toliau tik prasteja, o ir patys destytojai nerekomenduoja stoti i magistrantura vda o pasizvalgyti svetur.

  4. Gravatar ex dizaino studente
    balandis 2, 2008 at 16:25

    jeigu tik yra galimybe, geriau vykti studijuoti dizaina i uzsieni. VDA dizaino katedrai visu pirma reikia naujos kartos destytoju, gavusiu patirties studijuojant ar/ir dirbant atitinkamose istaigose uzsienyje, kad ten butu verta studijuoti. Siuo metu katedroje yra labai daug “seno pavyzdzio” destytoju. Dizainas negali buti pasenes, jis turi judeti i prieki, buti novatoriskas ir sviezias. Deja VDA siuo metu jis labiau primintu riebu troskini negu gaivias salotas, jeigu vaizdziai palygintume su kulinarija:P
    Vien tas faktas, kad norintys istoti butinai turi lankyti paruosiamuosius kursus pas busimus katedros destytojus, kalba apie stagnacija ir pinigu vaikymasi. Sunki situacija, tikrai.

  5. Gravatar marius
    balandis 19, 2008 at 22:18

    Tiesa pasakius, kursu lankyt kad istotum tikrai nebutina.As pats istojau ir jokiu kursu nelankes.taip kad zmeizto nereikia. Bet va, kad pliusas is destytoju puses tau uz tai, kad juos lankei yra tikrai.Nors realiai ir siaip zmogui naudos yra toki dalyka lankius, ir net laabai nemaza naudos, nesvarbu ar tu i telsius, klaipeda ar kauna bandytum stot

  6. Gravatar stac
    balandis 23, 2008 at 09:22

    vda nera vienintele vieta vilniuje studijuoti dizaina, dar yra vsdk, ir studentai visai neblogai atsiliepia apie vsdk paskaitas. vsdk maziau teorijos, bet daugiau praktikos.

  7. Gravatar hm
    balandis 23, 2008 at 20:17

    noreciau isreikst savo nuomone del nebutinumo lankyt kursus norint istot. zinoma, jie nera BUTINI, nera taip, kad ju nelankius, tau neleidzia stot, bet faktas kaip blynas 98 procentai dabar bestudijuojanciu yra lanke kursus. bent jau vilniuje. marius matyt viena is isismciu. o apie tai kad: ” vda nera vienintele vieta studijuoti dizaina”, manau reiketu isiziureti i teigini “Na, todėl, kad Vilniuje tai vienintelis universitetas, kuriame galima mokytis dizaino specialybę.” ir atskirti zodzius “vieta” ir “universitetas”. ;]

  8. Gravatar admin
    balandis 23, 2008 at 20:39

    aciu kad patikslinai uz mane :] jau ruoshiaus

  9. Gravatar armat
    balandis 23, 2008 at 23:07

    Na hm, universiteto šiuo atveju geriau nenorėti ;D (ilgainiui truputį juokinga visur girdėti tokį argumentą.) Arba norėti tada, kai gali išvažiuoti tiesiai užsienin. Nelemti statusai ir apgaulingos jų prasmės.

  10. Gravatar Birute
    balandis 30, 2008 at 20:50

    jo, isties apmaudu. pvz as nesu vilniete ir man butu lb sunku lankyt tuos kursus, o ir kainos yra tikrai nemazos. as galiu laisvai lankyt savo miesto dailes mokykla ir nebus skirtumo. taip kad tikrai sutinku su teiginiu, kad cia tik pinigu vaikymasis

  11. Gravatar du
    gegužė 29, 2008 at 15:38

    Ash taip pat noreciau papriestarauti teiginiui, kad butina lankyti kursus.Pati istojau i VDA tiesiai ish gudaus kaimo, nebaigusi jokios dailes mokyklos, o pieshimo ir tapybos pagrindu ishmoke dailes mokytoja.Po vidurines metus mokiausi Kauno Vienozinskio meno studiju centre grafini dizaina.
    Istojau tik savo atkaklumo ir uzsispyrimo deka (tikriausiai ir talento(:)

  12. Gravatar admin
    gegužė 29, 2008 at 16:11

    “Po vidurines metus mokiausi Kauno Vienozinskio meno studiju centre grafini dizaina.”

    Tai tie patys kursai, tik išplėsti :], žinau, nes ir to ir to esu ragavęs :]

  13. Gravatar Sandra
    liepa 20, 2008 at 15:31

    Taip, as irgi istojau tik savo atkaklumo ir darbo deka.
    Net manau kad dabar lengvai paruostciau zmones kad jei istotu! egzaminai tiesiog reikalauja tam tikru specifiniu dalyku kad moketum.. Siaip butinu aisku ir ateiti. O kursus lanke zmones istoja nes to ismoksta. Bet Zinoma to GALIMA ismokt IR KITUR! tik reikia zinot kas tau galetu tai paaiskinti ir ismokinti!

  14. Gravatar Megan
    rugpjūtis 5, 2008 at 11:50

    Baigiau meno mokykla, gimnazijoje mokiausi braizybos, tai kam man reikia tu papildomu kursu? Bet kadangi ju nelaikiau tai ir nestojau, tiesiai sviesiai pasake net nestok, nes neistosi… Nesvarbu kad puikiai suprantu kas yra perspektyva, moku strichuoti, tapyti, braizyti ir visa kita… Nera pinigeliu nebus ir studiju…

  15. Gravatar Nata
    rugpjūtis 19, 2008 at 23:08

    Slikstu istikruju,kai tik pinigu vaikosi…bet negaliu kaip nervuoja…stojau i vsdk,ir buvo tikrai nelengva (i dienini) galvojau paateksiu…bet apsirikau..prieme tuos kurie atlanke dailes po 5-7 metus.retas pateko kuris neatlanke.aisq tai labai didelis pliusas..nes moka pagrindo…o kai as esu zalia….nepatekau.neislaikiau istojamuju..nors ten turetu mokyti to visko.ar gal as klystu? bet jiems geriau buvo priimti su kuriais maziau vargo.

  16. Gravatar petras
    spalis 13, 2008 at 19:30

    mokausi VSDK antrus metus bet esu visiskai priesingos nuomones apie sia vieta nei armat. manau, kad palyginus su VDA tai yra vaiku darzelis ir jei VDA turi trukumu, tai apie VSDK is viso neverta kalbeti. vien pasitelkus logika galima suprasti, kad VDA studentai yra stipresni visame kame, nes jiems reikia ideti zymiai daugiau pastangu ir parodyti uzsispyrimo, vien kad ten patekti. taip ir atsisijoja geriausi studentai. manau, kad neverta lyginti siu dvieju mokymo istaigu.

  17. Gravatar Guoda
    spalis 29, 2008 at 23:12

    sveiki. ;)
    Aš gal tinginė ir patingėjau perskaityti komentarus, todėl tikriausiai kažkur gal ir paminėta.
    Apie kokį dizainą kalbama tekste? :)
    Ar visiems studijuojamiems dalykams tokios pat stojimo sąlygos? :)

    Na tarkim ar skirtūsi interjero dizaino ir kostiumo dizaino visi reikalavimai? :) Parengemieji kursai? :)

  18. Gravatar Rymantis
    spalis 31, 2008 at 20:45

    Senai baiges VDA.O gal seniai?Ir matyt sunku butu komentuot mokykla.Daug kas pasikeite.Taciau diz studentes pamastymai apie VDA yra akivauizdus ir manau -pagrysti.Yra tikrai geru meniniku-destytoju.Bet,kaip raso stud.,ar jie domisi siuplaikiskomis naujovemis diz pasaulyje,ar paeme naujuma be jokiu pretenziju vertintu studentu darbus, o ne mautu ant savo kurpaliaus.Teko buti PA valst.PUIKIUJU MENU UNIVERSITETE .Destytojas yra zingeidus viskuom ir lygereismis studento kolega,kurie diskutoja be jokiu tabu.Taigi manau baug kam reikia labai pamastyti{destytuvam,ypac vyresniems}ar verta uzimt vieta ir temt iki tol,kol tave isnes kojomis i prieki!Tai tiek atliepio i pasisakyma.

  19. Gravatar Inka
    lapkritis 5, 2008 at 19:30

    Sveiki :) nuo mazens svajoju apie dizaina. Perskaicius straispni pasidare truputi baisu :O bandysiu kitamet istot i grafini :) gal yra zmoniu galinciu pagelbeti pakonsultuoti? :)

  20. Gravatar vegele
    lapkritis 14, 2008 at 18:46

    Sveiki, pati baigusi VDA Telsiu fakulteta, istojau i magistra i viniu, telsiuose baigiau juvelyrikos studijas, na ka galiu palyginti siuos du miestus, studijas ir studentus. beabejo liks nostalgija Telsiams, studiju miestui, as manau, kad del destytoju kompetencijos visur tas pats, bet Vilniuje kaip ne keista, jie veluoja kaskart, nera tvarkos, o apie referente be zodziu… jei nori susigadinti nuotaika, ir ko nors paklausti, tai diena buna tiesiog sugadinta. o kai mes ko nors paklausdavome Telsiuose, oi dar uz rankutes nuvezdavo,Telsiuose mazai studentu, ir jie visi susigyvena, destytojai tampa kaip tevai, is tikro labai faina,ko cia nepastebejau ( Vilniuje ). isvis galvoju, kad Vilniuje akademijos atzvilgiu ji visiskai neaakdemiska. :) jei kas galvojat apie magistra tai tikrai ko nors paklausinekit is magistrantu, nes jau siemet buvo tokiu zmoniu, kurie metre studijas, nes pmate kas per “akademija ” , nieko nenoriu per daug blogo sakyti, bet galbut tas branduolys akademoijos vis delto dar kaskur yra… ir galbut su juo susipazinsim. sekmes visiems siekiant tikslu .!

Palikite komentarą

Komentarų taisyklės: Nespaminkit ir netrollinkit prašau. Keiktis galima, kas to nedaro..

Prisijungimo metodai: Tam, kad galėtumėte komentuoti, privalote įvesti į žemiau pateiktus laukelius prašomą informaciją. Pažadame, jog ši informacija nebus paviešinta jokiu būdu, mums to nereikia. Jeigu norite prisijungti prie rašytojų grupės, kreipkites bet kokiais įmanomais būdais, mes būtinai atkreipsime dėmesį.

Standartinis prisijungimas

Nustatymai:

Dydis

Spalvos